3 x 8 minuter

Hittade en ny träningsvideo idag på Youtube,  jag ville ha ett annat upplägg på dagens träning. Det fick jag verkligen, har aldrig varit så nära att hoppa av och strunta i det beroende på att jag kände mig helt slut. 3 x 8 minuter låter ju inte så farligt men kan intyga att idag var det en näradödenupplevelse men jag såg ljuset i tunneln och kom ut som en segrare. Det jobbiga låg i den mentala biten att verkligen hålla ut och inte kasta in handduken då kroppen började protestera.
Pulskurvan med lite utdragna pucklar
"Around the bay" hette videon och var filmat under detta lopp som årligen går i Melburne och är 210 km långt. Här ihopklippt till 45 minuters plåga. Fast skönt att jag kriga till slutet även om jag tappade lite intesitet på slutet men det kommer fler försök och det är ju inte nu jag ska vara på topp.


Annars har dagen bestått av lite målning och att få julgranen på fot. Vilket har gått bra och nu är det en angenäm doft av gran inne i huset.

Kommentarer