Intervaller i Basementgym

Idag fick det bli att köra ett pass nere i Basementgym för att testa att spinningcykeln fungerar som den ska. Kände mig pigg i 10 minuter som var uppvärmningen på det jag skulle köra idag. Efter dessa minuter så var allt en plåga och jag svettades som en gris hela tiden. Det bara flöt av svett och då hade jag ändå fönstret på vidgavel, får bli att ta ner fläkten att kyla av mig med.
60 miuter plåga, men jag härdade ut.
60 minuter på spinninghojen är inte kul men är bra för psyket när man är klar. Tänkte ge upp flera gånger men satt kvar och trampade trots allt och kunde nöjd njuta av en svalkande dusch efteråt. Fast hoppas på många fina utomhus pass till innan vinter kommer ordentligt. Fast det är ju bra att ha ett alternativ då vädret är för dåligt eller jag bara vill plåga mig lite extra.
Lite ny läsning framöver
Köpte Fredrik Kessiakoffs bok och så hade jag fått nya numret av Bicycling i lådan idag så nu är kvällen räddad, eller rättare sagt morgondagen då jag ska iväg till jobbet strax för ett dygnspass.

Kommentarer