Bagaren drog mig runt i London

Niklas och jag träffades online i Zwiftvärlden idag för lite cykling. Jag jagade Niklas runt gatorna i London och efter lite drygt en timme var vi båda nöjda med dagens träning. Bagaren följde sin träningsplan och jag bara försökte hänga på så gott det gick.
Äntligen ikapp
Annars började det bra då jag skulle hänga på Niklas och mina sensorer hade gått ner i viloläge och jag hamnade en bra bit efter och fick jaga ikapp direkt så det startade inte riktigt som jag hade tänkt. Men sedan var jag nästan som ett plåster på Niklas backhjul. Då han körde sitt träningsprogram fick han hålla takten.
Men här ligger jag före

Jämsides fungerar det med
Vi höll ihop nästan hela tiden det var bara när jag körde på ett spurtpris och Niklas la av en superrökare i tunneln innan vi skulle upp mot Fox hill. Fick kämpa mig ikapp medan han pustade efter en maxkörning.
Regnet kom mot slutet
Var ju inte riktigt optimalt när Niklas körde program och jag bara försökte hänga på. Vi får nog testa med ett race där vi kan hjälpa varandra med draghjälp och glada tillrop. Roligare att cykla ihop IRL men detta var ju lite kul ändå.

Kommentarer