Vasaloppet!

Började morgonen med kaffe, smörgås, fil och musli inan jag gick ner i Basementgym och började förbereda mig för start av dagens långpass. Var klar i god tid och trampade lite löst för att få tiden att gå. Starten gick i Berga by och jag började trampa.
Innan start

Laddad och klar för start
Det gick lätt till en början och farten god trots den långa backen upp från Sälen mot Smågan. Körde på ett lätt motstånd idag då jag haft lite känning i ett knä efter de senaste passen. Kände inget idag utan kunde cykla på.
Handduk till svetten

Fick en ostmacka i en av depåerna

En banan är aldrig fel

Blåbärssoppa för den rätta atmosfären
De 3 första timmarna gick hyfsat lätt och ledan var inte så farlig. Men den sista timmen var det betydligt jobbigare att motivera sig och hålla humöret uppe men med lite kaffe och choklad på slutet kom energin åter lite och jag kunde plåga mig ända tills målgången i Mora.
Börjar bli lite sliten

Upptäckte att det hade varit motvind hela loppet

Drygt 11 mil hann jag innan första skidlöpare var i mål
En bra förmiddag och ett härligt pass som gick bättre än åren innan så jag är nog på rätt väg med träningen. Nu längtar jag bara ut och hoppas värmen snart kommer åter och att vi slipper snöblasket här på ön snart.

Kommentarer