Alperna i Basementgym

Idag blev det 1 timme i Basementgym igen och det blev att klättra upp till Alpe d'Huez genom skärmen på datorn och Youtube. Lite högre intensitet mot senast och det var jobbigare men det kändes helt okej. Stoppade i mina gamla Specialized sulor i mina Shimano skor för att testa om det blev skönare. Det blev det och mina gamla trotjänare fick nytt liv.
Dom här skönheterna är från sent 90-tal
Dom är lite smala i tåboxen annars helt okej. Fast jämfört med mina Specialized är dom inte något man vill ha på sig på någon längre runda. Det här med Youtube är bra för motivationen och det blir ju betydligt roligare att sitta i källaren och trampa. Kan rekommendera dagens film jag såg på och nästan precis en timme så det blev precis lagom till min planering.



Som planerat låg jag i zon 3 idag den mesta tiden och svettigt blev det mot slutet men höll ihop det bra fast ökade farten lite mot slutet så kunde nog legat på lite mer men det får bli ett annat pass. Får vara nöjd med hur det känns i kroppen nu. Får hoppas man klarar sig från förkylningar och influensa bara.
Hjärtat slog idag med
I kväll blir det att gå på kalas då 2 av barnens kusiner fyller/har fyllt år. Ska bli kul med lite god mat och trevligt sällskap så här på en gråmulen februaridag. Snart är det ju redan Mars och med lite bättre väder så kan man strax börja cykla ute istället utan att frysa för mycket, längtar redan efter att slippa källaren och den tröga spinningcykeln. I morgon blir det basket stor del av dagen då dottern ska spela sina första matcher ska bli spännande.

Kommentarer