Test av knä

Efter semestern har knät börjat strula igen lite då och då. Har behandlat med Voltaren och minskad belastning. Har mest gjort ont på kvällar och nätter och när jag ska sätta mig på huk, vilket jag försökt undvika. Skippade skridskoåkningen då ja misstänkte det skulle förvärra det onda i knät. Fast igår kväll och under natten har jag inte haft någon känning av knät. Så i eftermiddag bestämde jag mig för att testa det lite lätt på spinning cykeln. Värmde upp och det kändes okej. Ökade belastning och prövade lite olika tempo och en del igångdrag. Det knäppte lite från knät ibland men ingen smärta. Ska bli spännande och se hur det känns senare i kväll. Smärtan sitter oftast under knäskålen på utsidan av högra knät eller på baksidan i knävecket ock ner lite i yttersidan av vaden. Körde 3 set med hantlar och en ryggövning så nu efter duschen känns kroppen ganska genomarbetad.
30 minuter spinning in på träningskontot.

Kommentarer