Intervaller, core och rodd

Det blev ett pass ihop med sonen i basementgym idag. Lite olika stationer körde vi. Började själv med att värma upp på spinningcykeln. När kroppen kommit igång rev jag av lite intervaller som sved i låren. Lite andhämtning innan det blev magplågaren som fick plåga mig och mitt otränade coreparti. Det är ett parti på kroppen som jag aldrig lyckas få till träningen på riktig hur jag än har laborerat men skam den som ger sig. Nu lackade svetten ur pannan och magen skrek i protest redan efter halva programmet så nog tog det rätt i iallafall, nu gäller det bara att upprepa och vara ihärdig.
Glömde visst nolla innan start!
Liten vattenpaus innan det blev rodd, 1 km sedan vila och sedan en gång till. Skönt med dusch sedan. Nu är julen nära och det känns inte så stressigt än, skönt när det mesta är fixat i tid. Sedan blir det väl stök ändå med all mat och annat plock på julafton.
Hinner man läsa några gånger på rodden.
Men vart är vintern? 10 grader varmt och vårvindar i dag. Tiden är urled. Fast saknar inte snön så mycket egentligen och nu kan man kanske planera in lite utecykling under helgdagarna. Ett 3-4 timmarspass hade ju varit magiskt i mellandagarna. Så man kan förbränna lite av julmaten som jag kommer äta.
God jul på er!
Får väl bli en årsredovisning i mellandagarna på året som gått. Ha det så gott och god jul på er. PS. SVTs Julkalendern är ju helt okej!

Kommentarer