Ingen järnman, mer som ett blysänke

Tidig morgon igen och strålande väder en ganska frisk ostlig vind störde lite (8-10 m/s). Styrde kosan söderut och mot Lindby till att börja med och sedan vidare mot Sättra. Kroppen var slö och trött inget gensvar alls då jag försökte trycka på lite och få upp farten. Dom körde ju Ironman i lördags men idag körde ett blysänke. Trögt som sirap och benen vägrade samarbeta.
Strax blir det bananstopp in till höger.
Efter Sättra blev det söderut förbi Högtomta och sedan Björkerum innan jag styrde ut mot östra sidan genom Spjutterum och ut vid Lopperstad. Nu började kroppen vakna lite och det gick lite bättre och vid Norra Möckleby fick jag ju medvind och det gick ju lite lättare men inte fanns det något extra att ta av så det blev en ganska beskedlig takt över till andra sidan ön. Väl i över och i utkanten av Färjestaden blev det bananstopp och lite soldyrkning. Bananen gjorde susen för nu fanns det lite mer power i den tilltagande motvinden som väntade på hemvägen. Riktigt nöjd med kämpatakterna som plötsligt fanns där och drev mig genom vinden utmed 136an. Möte flera bilar med triatlet cyklar på taket och idag slapp dom pinas i motvinden vilket jag nu stortrivdes med. 7 mil in på kontot och snittet hamnade över 30 vilket jag aldrig hade gissat men det var en stark avslutning som jag tar med mig in i framtiden.

Naturspaning: En fiskgjuse svävade intill vägen vid infarten till Bäck. Flera kopparödlor och en igelkott som skyndade över vägen. Rådjur och då flertalet bockar med fina horn som nu lever farligt i och med jakten som börjar. 2 glada cyklister som hälsade glatt.


Kommentarer