7 mil i sol och vind

Dagen började med att rengöra altantrallen och trappräcket. Var lite kyligt på morgonen men tempen kröp uppåt och efter lunch när jag var klar så var det riktigt behagligt ute. Fast vinden hade ju ökat i styrka vilket jag också fick känna på på min 7 mila tur.
En liten kort rast med fikon och vatten. N Möckleby syns i fjärran.
Styrde ut mot Köpingsvik och in på Ramsättravägen i härlig medvind. Det blev andra bullar på väg mot Östra Sörby då vinden kom emot. Tog av mot Störlinge och sedan en högersväng ner mot Sättra och vidare ner mot Bäck och Norra Möckleby. Tog en kort rast innan Möckleby med lite goa fikon. Efter N. Möckleby var det slut på motvinden och det var tur för mina ben var lite slitna just då.
Gick lite lättare i medvind och solen i ryggen.
Lite halvsegt till Algutsrum där jag tog ett fikon till och sedan öste jag på i medvinden upp till Borgholm. Blev lite övermodig och låg ett tag i 35-36 km/h vilket var lite väl bra. Fast bet ihop och pressade på hela vägen hem men inte fullt så fort. Skönt att komma hem med stumma ben och bli serverad kaffe på nytvättad altan.
Vet inte om stilpolisen hade godkänt detta, men jag frös inte om fötterna denna gång.
Blev ett snitt på 30 km/h vilket var bra då det inte gick fort i motvinden idag. Premiär med kortbyxor, knävärmare, armvärmare och tunn vindjacka vilket var precis lagom.

Naturspaning: Såg årets första Huggorm idag. Även ett stort antal Rödbenor. Flera Sädesärlor och Storspovar.


Kommentarer