Midsommarrundan

Fick bli en liten runda på midsommaraftons morgon. 136an upp till Stacketorp och över till östrasidan. Ganska bra ben idag bara lite känning i ena foten men det släppte efter hand. En underbar tur i den ljumma sommarmorgonen.
Fullfart framåt
Vid Laxeby tog jag av mot Köpingsvik och drog upp ett högt tempo för att plåga benen lite extra innan allt onyttigt som helgen skulle föra med sig. Det flöt på fint och jag var rejält stum i benen efter spurten ner mot Köpingsvik skylten. Fick syn på en cyklist som låg längre fram och kom igång igen och försökte komma ifatt denna cyklist men trots att jag kämpa med allt jag hade kvar så kom jag aldrig närmre än 100 meter innan våra spår skiljdes och vi svängde åt var sitt håll. Fast det hade lockat mina redan trötta ben att ta ut det sista så jag var lite klen när jag klev av hemma.
Så det fick bli lite vila innan duschen och packning innan familjen kom iväg på nya äventyr uppe i Böda. Drygt 35 km cykling in på kontot.
Tidig morgon på ön
Naturspaning: Havsörn, glada och vråkar var synliga längs östrasidan. Rådjur och harar betade på åkrarna där jag gled fram på min hoj. Soligt och varmt och en inte för farlig vind, Öland när det är som bäst.

Kommentarer