Vasaloppsspinning

Det började med frukost vid 7 tiden och sedan svida om till cykelmundering och gå ner i Basementgym och plocka ordning på spinningcykel. Ställde in SVT play på datorn så man kunde se på loppet medan jag trampade och plågades instängd i källaren i det fina vårvädret. Fast det var ju själv valt så varför klaga. Började segt den första timmen.
Minuter innan strart.
Sedan gick det lite lättre ett tag men efter cirka 3 timmar så fick jag slita rejält och pannbenet fick visa hur tjockt det var för att inte bara hoppa av och skita i resten av loppet. Kom sedan in i en lättare fas igen innan slutet segade sig fram innan första skidlöpare gick i mål och jag kunde sluta trampa efter dryga 4 timmar.
Fighting face när det var som trögast.
Så här efteråt är jag jätte nöjd med att ha orkat hålla ut hela vägen och inte vek ner mig. Viljans seger över hjärnan.
Synd att svenskarna gick så dåligt under loppet och dessa norrmän som verkar födda på skidor.

Efter fullbordat verk blev det en liten cykeltur upp till Kaffetorpet med medhavd fika och barn och fru för att få njuta lite av vårsolen. Såg årets första Citronfjäril och tiotalet tranor.

Nu får jag dra igång cykelträningen på alvar och starta jobbpendlingen om fin vädret håller i sig. För formen kändes ganska avlägsen under dagens vedermödor ändå. Fast det kan ju bara bli bättre får vi hoppas.

Nu kööör viii!

Kommentarer