Tour de Zwift

Körde första delen av Elites Tour de Zwift, där man kan vinna en trainer om man deltar 3 av 5 sessioner. Cirka 700 startade och det blev ganska bra fart direkt. Kämpade för att hålla mig i mitten av den stora klungan för att få drag hjälp av de andra cyklisterna.
Genom vulkanen på 380 plats
Fick ta i extra så fort det blev uppför då många susade förbi mig, men tog igen en del nedför och på platten. Avancerade sakta men tappade flera placeringar på slutet av andra varvet då jag hade en svacka.
Kört förbi några utför
På tredje varvet drogs tempot upp och jag trodde jag skulle falla som ett löv men hittade nya krafter och kämpade mig fast runt 300 plats.
Jobbigt uppför igen

Vackra vyer

Tivoli nere i hamnen
Sista kilometerna gick jag all in och tog några placeringar innan målet och höll på att slå mig fördärvad när jag på trötta ben gick av hojen för att duscha. Men lyckades hålla mig på benen utan att gå omkull nere i Basementgym.
Plattan i mattan
Kul med stor klungkörning fast tycker nästan att draghjälpen är lite väl bra. Spurtade in runt 270 plats och är jättenöjd med det. Hoppas det ska fungera med flera av dessa lopp vill ju ha chansen att vinna en trainer 😁

Kommentarer