Skridskor och tävlat på Zwift


Var inne till Kalmar ishall och rastade mig och barnen med lite skridskoåkning. Efter 1 timme hade jag ont i fötter och ben men stod ut en stund till och vi kunde nöjda åka därifrån. Senare på kvällen då jag skulle sova hade jag så ont i höften så jag fick ta värktabletter för att kunna somna. Vaknade som en ny människa och gjorde lite hushållssysslor innan jag planerade att prova ett Zwift race.
Värmer upp inför starten
Fick bli 2 varv på Watopias platta bana som passade tidsmässigt innan lunch och hämtning av dotter och för att komma i tid till jobbet. Efter en snabb start hamnade jag i en liten grupp på 7 cyklister som höll ihop nästan hela första varvet men innan varvningen så var det några starka som drog iväg i fjärran.
Utdraget direkt i starten

Här har det lugnat sig lite
Men i de små uppförsluten på väg ut från starten så försvann några till och det blev bara jag och en japan kvar. Vi höll ihop hela vägen in även om jag mest fick kriga för att inte släppa hans hjul. Tröttare än trött släpade jag mig in i duschen. Zwift kan verkligen få mig att glömma verkligheten och det känns som man är där man mot man på banan och det är bara att gasa allt benen har. Tyvärr så var ju benen lite sura idag efter ishallen men det här med att tävla var ju kul och det får bli flera ggr. 
Snart målgång och jag gör ett försöka att skaka av mig japanen
I ishallen
Strax över 2 mil in på träningskontot eller ska jag skriva tävlingskontot? Långt ifrån att vinna men inte sist.

Kommentarer