Hjulafton

Började julmorgonen med en 6 mils runda runt Runsten. 0 gradigt vid start och som lägst -3 grader vid Dyestad. En helt underbar tur om än lite svalt om fötterna då jag kom hem. Då solen kom upp över horisonten blev det fotostopp.
Soluppgång vid Hagaby
Såg där även dagens sensation då det satt cirka 25 Glador i i skogsdungen där jag hade stannat för att fota, de blev lite störda av mig och flaxade runt lite innan de återsamlades i skogspartiet igen då jag trampade vidare.
Smutsigt idag
Var lite isigt på en del partier men inte så farligt då det inte frös på så hårt på den uppvärmda asfalten efter nattens regn. Väl hemma så blev det cykeltvätt och sedan dusch och ombyte för julfest. Det blev en trevlig kväll i julens tecken med god mat och tomtebesök innan kvällen blev sen och jag kunde summera den här. Så God Jul till alla och cykla på!

Naturspaning: De nämnda Gladorna massor av rådjur och en Örn. Ingen tomte men väl några skäggiga gubbar som var ute och gick vid Gärdslösa. Mycket smutsiga vägar bitvis och en del isfläckar men mycket sol och friskluft.

Kommentarer