Roondan i novemberdis

Det började i sol men gick över till dis och lite duggregn. Dagens runda i korthet. Det blev den klassiska Roondan runt Köpingsvik, Ö Sörby och Räpplinge. 23 kilometer lite varierad väg och idag med motvind hela Ramsättravägen vilket slet extra på benen som fick jobba för att hålla en bra fart under hela rundan. Orkade inte riktigt hålla uppe trycket men var ganska nöjd med dagens insats då jag pustade ut på trappan hemma efter rundan.
Gul och fin i solen som sken ihop med regndropparna
Har en del bålstabilitet att träna upp så jag kan behålla trycket på pedalerna när jag börjar bli trött istället för att vingla omkring på sadeln. Men det kommer nog fler pass i basementgym råda bot på får vi hoppas. Härligt höstväder trots regnet men det var ju bara några droppar, skönt med en temperatur runt 10 grader då behöver jag inte frysa så mycket om tårna som verkar vara den kroppsdel jag har mest bekymmer med när det blir kyligare. Nu ett 24 timmars jobbpass och så en vecka som börjar med kurs/utbildning.

Naturspaning: Ett gäng cyklar utanför fiket i Köpingsvik, var troligen FMIF som hade fikastopp på dagens runda. Rådjur och harar vid Kullen. Annars såg jag inte så mycket djur men det var en gröngöling som flaxade förbi vid Skedemosse infarten.

Kommentarer