Kalla fötter

Det har knappt varit någon vind att tala om de senaste dagarna här på Öland. Likadant i morse då jag gick hundrundan bara lite svaga vindar. Bestämde mig för att ta en tur på hojen och var snart ute och rullade söderut. Då från ingenstans började det blåsa en sydlig vind, inte mycket men den stegrades hela tiden så mot slutet av rundan var det över 10 m/s och mer i byarna. Men varför klaga det var ju skönt ute i luften efter inomhuspasset senast.
Motvind igen 
Men det började ju snällt och jag körde mot Lindby och sedan svängen över Karumsalvar innan jag tog av mot Åstad. Där fick det bli att kämpa i motvinden innan jag tog av ut mot Runsten vid Dyestad. Sedan tillbaka ner genom Spjutterum  innan jag svängde söder ut igen vid Vanserumsvägen.
Bäck passerades och så var det äntligen dags för lite medvind då jag styrde kossan norrut.
Selfie i motvinden
Härligt med lite farthjälp men benen var inte i slag idag riktigt så tog det lite lugnt och njöt av  vyerna som passerade. Långlöt, Gärdslösa och Störlinge där jag tog dagens första banan i farten. Sedan rullade det på bra upp mot Löt och vid Karse svängde jag av in i motvinden mot Stacketorp. Dagens andra banan slank ner här någonstans. Skippade sedan 136an och tog in på de små vägarna förbi Alböke och Unestad. Körde rakt mot Öj och svängde sedan av mot Köpingsvik och vidare hem i Borgholm. Lite drygt 94 km in på hojkontot inte illa en kylig novemberdag.  En lång skön dusch tinade upp fötterna innan lunch. 

Naturspaning: 17 rådjur och massor av rovfågel. Snöpinnarna är uppsatta så nu kan det bli vinter. 

Kommentarer