Mysa på en hög

Sol och vind, precis som det ska vara här på ön. Cirka 10 sekundmeter motvind att tugga sig igenom på min väg ner till Mörbylånga. Gick hyfsat mestadels om än ganska jobbigt men det var ju träning jag var ute efter så varför klaga. Efter Mörbylånga så väntade medvinden så det var det jag fick tänka på när det var som jobbigast.
Världsarvet hägrar
Hade planerat att stanna till vid kyrkan i Mörbylånga för banan men ändrade mig och körde upp till Mysinge innan jag stannade, var härligt med lite fart i medvinden. Stannade till vid fornminnet Mysingehög och åt mina bananer medans jag hade utsikt över Kalmarsund åt väster och stora alvaret åt öster, magiskt.
Lite kultur

Toppen på högen bakom hojen

Kalmarsund och Mörbylångadalen

Stora alvaret

Mera alvar
Precis innan jag var klar kom 2 cyklister söderifrån. Det visade sig vara Robban och Anders som hade varit ute på en tur. De stannade till och så fick jag sällskap upp till Torslunda där jag svängde av österut efter en underbar kompiskörning i medvinden i runt 40 km/h
Soligt och fint i Långlöt

Skuggan var med

Trött men nöjd, hemma igen
Gick lätt över till östrasidan men efter en stund så började energin ta slut. Var bara att kriga på och det var ju inte så långt kvar när jag svängde av vid Störlinge ner mot Sörby. Nu motvind igen och det tog musten ur benen och det fick bli lite pannbenstrampning sista biten hem. Skön runda så här i oktober.

Naturspaning: Glador, vråkar, örn och några tranor. Annars var det mest småfåglar och några rådjur.

Kommentarer