Kyligt men underbart

Ledig dag och efter barnen hade gått till skolan och jag cyklat en sväng med hunden så var det dags att rasta mig med. På med cykelkläder och så den svåra frågan hur mycket kläder behövdes då tempen var några grader under 10.
Soligt och fint idag med, här även medvind
Bestämde mig för att inte klä på mig för mycket utan ta med vindjackan och tunna fingervantar i reserv. Visst det var lite kyligt till en början men inte frös jag då jag kommit igång. Norrut till Alböke och Stacketorp där jag svängde över till östra sidan. Tryckte på lite extra i medvinden över till andra sidan ön. Sedan sned medvind ner söderut. Passerade Löt och benen kändes nu betydligt bättre än i motvinden innan.
Härligt lite trafik idag

Selfie innan jag blev för trött
Men det blev ju motvind igen då jag svängde av vid Egby tillbaka mot Köpingsvik. Körde lågkadens träning i motvinden på tunga växlar och det sved ordentligt i låren när jag rullade ned för backen vid Köpings skola. Körde en intervall till innan jag var hemma men denna gång i medvind. Så det var på stumma ben jag klev av hojen för att sitta och njuta i solen på altanen en stund.
Från hundrundan, Kalmarsund

Naturspaning: Sparvhök, glada, tranor i mass och 3 havsörnar. 2 rådjur som betade precis bredvid vägen i Mörby. En riktigt skön runda i solen, inte så lång men tillräckligt för att jag skulle bli trött.

Kommentarer