Snor, regn och solsken

Blev förkyld efter Ölandsrundan och hade feber och var täppt i huvudet. Men kunde jobba i helgen och nu idag fick det bli en liten test runda för att känna efter hur kroppen skulle reagera. Började i strålande sol och 16-17 grader. Efter cirka 2 mil så mulnade det på och så helt plötsligt började det vräka ner regn. Lika plötsligt som det kom var det över efter bara någon minut, men jag hann bli rejält blöt även om jag hade tagit på mig vindjackan för att slippa bli så blöt på överkroppen.
Sättravägen
Det fungerade hyfsat och jag kunde strax ta av vindjackan då solen åter sken och värmde så skönt när jag rullade Mejerivägen österut. Nu var det mest stänket från vägbanan som fortsatte att blöta ner mig och skor och strumpor var dyngsura.
Blöt vägbana i solskenet
Men nu hade jag fått en härlig medvind på min väg norrut upp mot Bredsättra. Höll ett jämt högt tempo men gjorde ett test på ett segment men orkade inte hela vägen. Fast benen svarade ovanligt bra då jag hade svängt av mot Öj och tryckte på lite i motlutet.
Innan regnet

Fick bli lite cykelvård
En knasig bilist höll på att preja mig av vägen då han körde upp jämsides och sedan låg otäckt nära och körde inte om utan bara låg bredvid mig utan ta hänsyn till vilket avstånd han höll mot mig. Otrevligt men slutade bra. Fräst ut mängder med snor så nu hoppas jag kroppen blir nöjd att slippa gå omkring med detta otyg i näsan och huvudet. Hade inte tappat så mycket kändes det som vilket var kul då det är nedbrytande att börja om att bygga upp kondisen igen. 56 km och nu strax nattpass på jobbet.

Naturspaning: 2 örnar, 8 rådjur, 11 glador och solande snokar på vägbanan. Börjar bli höst men såg någon svala så än är de kvar. Omväxlade väder idag men så länge det är över 10 grader så är det ju trevligt att cykla utan att behöva klä på sig för mycket kläder. 

Kommentarer