En nypa luft innan jobbet

Dis och regn hängde i luften hela morgonen trots att de lovat sol och fin väder. Väntade till efter klockan 10 men då det inte verkade ge med sig så fick det bli en liten runda innan jobbet iallafall. En timme skulle bli lagom och hittade i minnet en runda på cirka 3 mil som skulle passa utmärkt.
Blött, grått, disigt men annars helt okej.
Cyklade ut förbi Köpingsvik och så att Färjestadens motion var på plats då jag passerade fiket. Själv svängde jag av mot Laxeby. Det rullade på och det var ganska behaglig värme i luften om än lite fuktigt. Vägbanan var skitig efter någon traktor som varit ute på någon lerig åker. Så efter någon mil var jag och hojen rejält lerprickiga fast jag hade monterat stänkskärmarna innan start. Undrar hur det sett ut om jag inte gjort det.
Grådisigt
Rullade söder ut till Tjusby där jag helt slut svängde av efter att ha gett allt på Strava segmentet där. Hämtade mig aldrig riktigt efter den hårdkörningen men försökte ändå hålla farten uppe den sista biten hem. Gick väl så där men det var på trötta ben jag klev av hojen och det var ju det jag hade sökt efter när jag började. Efter en dusch och lite lunch så var jag redo för ett 24 timmars pass på jobbet. Alltid lika skönt när man har fått motionerat lite innan jobbet.
Nya sköna lindor till styret inköpta
Lite cykelvård klämdes in också och jag har även varit och införskaffat lite bartape på Adels cykel i Kalmar. Ska bli skönt med lite nytt grepp på hojen då original tapen börjar bli trist och trött efter alla år på styret i ur och skur. Passerade 400 ute mil idag alltid något.

Naturspaning: Inga svalor idag men vipor var synliga. Massor av rådjur och 2 örnar. Stora sträck med gäss flög över mig vid några tillfällen. Grönt och skönt ute fast riktigt blöt och små trist väder.

Kommentarer