Sjöbodhäng

Blev en blåsig tur idag i motvind och medvind. Kolstad och vidare mot Laxeby men tog av mot Norrby. Efter Palmelund fick det bli motvind deluxe upp mot Föra. Bestämde mig för att svänga ner till svärfars sjöbod för ett bananstopp. Sagt och gjort det blev att svänga ner till Östersjön och sjöboden i Husvalla.
Soligt och 24 grader varmt
Efter en god banan så hade jag bestämt mig för att få lite medvind och göra ett PB försök på sträckan mellan Föra och Laxeby. Gick bra men det blev cirka 20 sekunder för långsamt. Härligt med fart och fläkt och av bara farten fortsatte jag ner mot Tjusby där jag tog av med svaga ben ner mot Borgholm och den väntande motvinden. Blev en strid hela vägen hem.
Bikeview
Helt slut klev jag av och ramlade in i duschen. Efter lite lunch så började jag komma åter till livet. En helt underbar tur som verkligen tog slut på mina ben och energi.
Energi
Naturspaning: Det blev mycket vind idag. Men även en hel del tranor och glador och en och annan örn.

Kommentarer