Snabb som vinden

Fick bli en kvällsrunda med en regntung himmel som tornade upp sig i väster. Fick upp en bra fart norrut mot Föra i den lite lätta medvinden, men halvvägs började vinden vända och öka och några regnstänk träffade mig innan jag svängde av vid Föra. Men det blev inte mera just då och vinden hade nu vänt lite så jag hade sidamed då jag kom över på östrasidan av ön.
Bra fart på östra siin
Benen hade hämtat sig bra från gårdagens intervaller och jag kunde hålla farten upp nästan hela rundan vilket kändes skönt. Det började regna lite smått i Öj och det öka hela vägen hem men det var bara skönt och svalkande. Rundans enda malör var när en bil gjorde en vänstersväng utan att se mig komma, fast som tur var hade jag god koll själv och fick bromsa lite.
Mörka moln på himmeln
Riktigt trötta ben då jag klev av hojen men det är ju så det ska vara efter en runda. Har även hunnit montera mitt bromsljus på hojen nu och det är riktigt smidigt och syns väldigt bra.
För lite säkrare cykling i trafiken
Naturspaning: Rådjur med kid plus en bock. Flera harar och en uggla. Bra med lite regn för det är fortfarande torrt här på ön.

Kommentarer