Morgonrunda till Löttorp

Kom iväg innan klockan sju och det var lite svalt i luften men det värmde skönt i solen. Hade lite medvind upp mot Löttorp som var dagens mål. Det rullade på bra och jag möte några andra morgonpigga cyklister som var på väg söderut. Snart kunde jag rulla av armvärmarna då värmen steg hela tiden.
Cykelbanan ner mot Källa
Hade bra tryck hela vägen upp till Källa där orken började tryta och jag började undra hur det skulle gå i motvinden hem. Fast det rullade på bra även efter jag vänt även om jag fick slita betydligt hårdare. Tog ett bananstopp på cykelbanan mot Källa.
Dagens bananstopp
Efter stoppet gick det bra en stund men vinden blev starkare efterhand. Hade planerat in en intervall på 8 minuter i motvinden med lågkadens och maximalt tryck. Gick riktigt bra i 6 minuter sedan blev det en pina och kroppen ville bara sluta. Men kämpade mig igenom alla minuter även om det inte kunde sett vackert ut på slutet. Skönt då jag sedan kunde köra lite högre kadens men vinden och motståndet hade tagit ut sin rätt och det blev en strid hela vägen hem från Alböke. Ett riktigt bra pass med ömma ben och en trött cyklist som satt länge på altanen innan han orkade in till duschen.
Stenninge vägskäl

En sliten cyklist
Naturspaning: Kärrhökar och ängshökar i flertal. Många stiglitser som flög bredvid vägen idag i sin fina färgskrud. Flera harar men inga rådjur idag. Grönt och fint med mycket blommor i dikeskanterna efter det senaste regnet.

Kommentarer