Morgon tur

Hade planerat en tur med Niklas men fick ett pip i telefonen att han inte var riktigt kurant för en tur. Så det fick bli en solorunda i den hårda vinden. Bara 12 grader i luften när jag trampade iväg och över 10 m/s i byarna. Började i sidvind ner till Glömminge innan jag svängde av mot Runsten och här fick jag lite medvind, men tyvärr hade inte inte kroppen vaknat riktigt än utan det gick halvtrögt trots medvinden. Efter Runsten fortsatte jag vidare norrut och det var en stökig kantvind mest hela tiden men emellanåt kändes det som lite medvind och det rullade på lite bättre nu när kroppen vaknat till.
Solen kämpar för att titta fram
Gjorde en satsning på segmentet efter Tjusby och det gick riktigt skapligt endast sekunder ifrån PB. Vidare upp till Egby och där in i motvinden över till Köpingsvik. Riktigt hårdvind nu och jag pressade på lite men benen sa ifrån och jag fick släppa lite på trycket och rulla lugnare över till Köpingsvik.
Rakan efter Runsten.
66 km som riktigt kändes i benen efter som vinden varit jobbig stor del av rundan. Men alltid skönt då man kom hem och fick duscha. Kommer nog bli stela ben i morgon skulle jag tro. Annars en skön runda men lite varmare och mindre vind står på önskelistan.
Fotostopp
Naturspaning: Havsörn över Bjärby. Flera råbockar synliga stående och betar på sina favvo åkrar. Mycket finna blommor i dikeskanterna efter regnet som föll i helgen. En morgonrunda som bjöd på sol och vind, på ett grönt Öland. Nu lite tv tittande på Touren.

Kommentarer