Intervaller med Carl-Johan och Lasse

Såg på Facebook att det var backintervaller på gång på tisdag morgon, så när jag vaknade så var det bara att äta frukost och sedan bege mig till mötes platsen. Tog en liten omväg då jag lyckats bli lite tidig. Det var Carl-Johan och Lasse som rullade med ut mot backen i Borgehage. Lågkadens backörning x 5 stod på lut. Var jobbigt men gick hyfsat.
Kaffe och macka efter utförda intervaller.
Efter detta rullade vi vidare söderut till Strandtorp. Här skulle det bli fullfart upp för backen 5 ggr, vila och sedan 5 ggr till. Detta var verkligen jobbigt och orken tröt ganska snart och de andra bombade på rejält medan jag segade mig uppför backen de 10 gångerna innan hemfärden. Hemresan blev en lång intervall på högsta växeln med mina nu ganska utslitna ben. Låg på rulle och såg hur de andra turades om att dra. Orkade inte riktigt ända hem men längre än jag hade trott då vi började intervallen. Kul med lite annan träning och att ligga utanför bekvämlighetsbubblan ett tag. Får bli flera liknande pass i framtiden.

Naturspaning: Rådjur med kid som passerade vägen framför oss vid Borgehage. Annars bara några glador och en stenfalk som var synliga över alvaret. Tack för ett trevlig men jobbigt träningspass.

Kommentarer