Wraps på alvaret

Fint väder för cykling inte så varmt och inte så mycket vind. Kom iväg med ryggfickorna laddad med dagens lunch. Styrde söderut in i den ganska snälla motvinden. 136an ner till Glömminge där jag tog Röhällavägen ner till Färjestaden. Vidare upp mot Skogsby och Resmo. Här nere i söder blåste det betydligt mera och det började bli jobbigt i motvinden. Men efter Resmo över mot Stenåsa så tog jag lunch vid en stenmur mitt ute på alvaret.
Strax lunch

Dagens medhavda lunch
Härligt att sitta där i solen och njuta av det karga landskapet runt omkring mig. Wrapsen smakade gott och energin kom åter. Nu skulle Möckelmossen passeras innan jag var över på östra sidan av ön. Nu rullade det på bättre med lite hjälp av vinden. Fast det var lite bistert väl i Stenåsa då sjöluften drev in över land som ett tunt dis.
Off road

Alvaret

På lut
Norrut från Stenåsa gick det lätt nu i medvind och kilometerna rullade på i ett gott tempo. Sandby, Gårdby, Alby och N Möckleby passerades innan jag tog in på Spjutterumsvägen och den nylagda beläggningen som var helt okej att köra på. Åstad, Högtomta och Sättra var byarna som jag trampade förbi innan jag kom ut vid Lindby för att svänga hemåt mot Borgholm igen. 10 mil som kändes helt okej även om benen var trötta på slutet. Skönt med en genomkörare med god känsla.
Nöjd efter lunchen

Naturspaning: Glador i massor även flera vråkar och falkar var synliga idag. Några rådjur och en räv skymtade förbi också. 4 andra cyklister som också var ute och rullade. 

Kommentarer