En tur bland flaggorna

Nationaldagen och mängder med flaggor hissade. Underbart väder för en liten tur för att få lite mera mil i benen. Tungt som bly nästan hela rundan, fast det släppte lite från Sörby ner mot Köpingsvik. Annars började det med motvind ner till Algutsrum, härlig ny asfalt vid Ekerum men inte mycket vingelmån över bland alla vajrar som de satt upp där.
En bild från Röhällavägen
Körde nedre vägen till Algutsrum genom att svänga upp på Björkelidsvägen och få lite backträning på köpet. Från Algutsrum blev det Törnbottenvägen över till N.Möckleby. Bananstopp och sedan in i medvinden upp till Störlinge.
Östersjön glittrar där nere

Vägen hem!
Det rullade på hyggligt men kroppen kändes tung och trött. Tog då beslutet att korta ner rundan lite och svänga av vid Störlinge och sedan ta Ramsättravägen mot Köpingsvik och sedan rulla hem. Vid Sörby fick jag för mig att gå allin på vägen ner mot Köpingsvik och tryckte på lite extra och till min förvåning så kunde jag hålla ett bra tempo nästan hela vägen. Det kändes bra då jag där efter svängde hemåt för att äta lunch. Hann med lite trimning av gräs med innan duschen och maten. Helt underbart väder och det blev nära 7 mil på dagens runda.
Bananmätt
Naturspaning: Glador, kärrhök, vråkar och en havsörn. Såg även ett litet kid med sin mamma beta på en äng i Rällatrakten. Även 3 råbockar var synliga. Annars var det mest svalor och små fåglar som susade runt mig längs vägen. Vägrenen är så vacker bitvis med alla sina blommor. Plus då alla svenska flaggor som vajade friskt i vinden.

Kommentarer