En runda kors och tvärs

Fint väder om än lite blåsigt men kom iväg runt 8:30 på halvsega ben. Blev lite bättre efter lite trampande, gjorde ett försök på ett Strava segment på väg upp mot Uggletorp. Fick bra fart men orkade inte hålla den ända fram. Nu var benen riktigt sura och jag svängde av ner mot Djupvik och kustvägen ner mot Äleklinta. Fick bli ett bananstopp ut med Kalmarsund.
Bananutsikt

Finare kan det knappt bli
Satt och njöt vid sundet och bananen smakade gott. Ett magiskt ljus där vid vattnet och så rofullt. Sedan bar det av igen nu över till östra sidan med sikte på Löt. Från Löt så började kroppen komma igång igen och jag kunde öka tempot lite ner mot Bredsättra. Svängde av mot Öj och sedan vidare till Pinnekulla för att här ta av mot Köpingsvik. Satsade på skyltspurt segmentet ner till Köpingsvik men det blev inget personbästa denna gång.
Vägen mot Öj

Hojen vilar vid Kalmarsund

Blev en selfie idag med
Rullade så hem och en dusch och så den hägrande marknaden här i Borgholm. Lite marknadsgodis är jag jag ju värd efter nästan 6 mil.

Naturspaning: 5 glador i skyn. Annars mest kameler och lamor. stenskvättan höll mig sällskap då jag åt banan. En rödbena gillade inte min närvaro ut med vägen vid Djupvik. Soligt mest hela tiden men några moln höll solen stången kortare stunder.

Kommentarer