Träning med Niklas

Efter en katastrof förmiddag med strulande tvättmaskin och fingerskada gav jag mig iväg ut till den väntande Niklas. Kom till rondellen där jag kastade en blick bakåt och pang så högg det till i nacken. Tänkte först vända och gå och lägga mig igen och glömma den här dagen. Men så kände jag efter och det gjorde bara ont när jag skulle titta åt höger, så det fick bli en runda ändå. Det blev den vanliga rundan ner till Runsten och sedan över till Karum och tillbaka österut via Sättra och Gärdslösa. För att sedan ta samma väg hem igen över Egby och Öj.
Telefonstopp
Var lite småkallt först men efter lite körning så var jag varm och benen svarade bättre än väntat då de hade känts stela och stumma efter Alvartrampen. Vi trampade på och njöt av vädret och tystnaden då vi susade söderut. Efter Runsten blev det motvind och det var nu vi fick bekänna färg men det gick hyggligt och tempot droppade inte så mycket. Fast det var segt upp till Karum. Nu fick vi sida med och farten steg igen och vi tryckte på rejält på rakan efter Sättra. Det fina tempot fortsatte hela rundan nästan, var några dippar efter någon extra jobbig sträcka med vind. Från Egby och ner mot Köpingsvik klämde vi i med det sista benen hade och vi var rejält stumma då vi landade hos Niklas för ett kort snack om rundan och planera lite inför nästa. Försökte hålla farten uppe när jag ensam körde hem till mig. En underbar tur som gav mersmak, tur jag inte bröt ihop och gav upp, cykling löser många problem! 75 km in på träningskontot. Tack Niklas för sällskapet.
Södervy från Melösaberg
Naturspaning: Gulärlor i Bredsätra. Glador och någon sorts hök. Rapsen blommar så fint nu och förgyller ens framfart. Även massor av orkidéer i dikeskanten och på fälten står i blom. Det är så vackert som det kan bli här på ön.

Kommentarer