Försök till tempo på Roondan.

Efter hundrundan planerade jag in en liten temporunda för att se hur kroppen svarade på det. Det kändes helt okej om vi bortser från tempot som inte blev riktigt vad jag hoppats på men får väl skylla lite på vindarna och ett vägarbete ;-)
Fälgarna rullar på bra
Det gick bra ut till Köpingsvik och det rullade på okej på Ramsätravägen. Fast här någonstans började kraften i benen sina. Men så gick det lite lättare ner till Lindby och Räpplinge, men nu blev det motvind och relativt öppet landskap så det var dåligt med lä. Var bara att bita i och gräva djupt. Gick hyfsat då har dom vägvakt vid vägarbetet den sista km på Roondan. Så trots nylagd asfalt så gick det inte så fort som jag hade hoppats på då jag hamnade i en karavan. Fast ett bra test och det finns ju mängder att träna på men förkylningen verkar ha lämnat kroppen och det är ju ett stort plus.
Fyller på med vatten och synkar min Garmin
Körde i kortbyxor vilket var premiär för i år, skönt att slippa ben eller knävärmarna. Hoppas värmen håller i sig nu och ökar lite så blir det skönt att rulla ihop lite mera mil. 23 km med ett snitt på över 31 km/h är ju inget man kan vara glad över egentligen men det får bli ett avstamp mot nya mål.

Kommentarer