Sol och banan i Lerkaka

Det fick bli en runda i den strålande solen, fast lite kyligt i vinden var det allt. Började i medvind och farten blev god över till Störlinge. Blev till och med ett K.O.M. av bara farten eller om det var vinden. Bra rull vidare ner till Runsten tog ett kort bananstopp vid kvarnarna i Lerkaka. Jag tog den södra infarten till Runsten så jag fick kämpa i den grymma backen. Där efter var det mest motvind en stund över till Karums alvar. Vidare till Sättra där jag tog av mot Lindby. Framme i Lindby tog jag vägen mot Sörby för att sedan avsluta över Köpingsvik via Ramsätravägen.
Njuter i solen med lite frukt
Framme i Köpingsvik blev raka vägen hem även om det lockade att smitta in på fiket som hade premiär öppning i dag. Skön runda även om jag hade lite konstig känning i högerknä en stund men det gick över som tur var.
Rastplatsen för dagen

Lerkaka kvarnarna
Naturspaning: En havsörn i skyn innan Räpplinge och sedan en som satt helt nära vägen vid Lindby och lyfte på mäktiga vingar när jag kom susande. Stenskvättan höll mig sällskap vid Lerkaka då jag åt banan. Dagens händelse inträffade på Ramsätravägen då en ekorre var centimeter från att få sin svans under mitt fram däck då den helt sonika bara sprang ut framför mig och jag hann knappt reagera innan den försvann igen in i skogen på andra sidan vägen.

Kommentarer