Sol, vind och väggen

Härligt väder och underbar cykling bitvis där inte vinden var och rykte i mig. Var helt slut i armarna då jag kom hem efter 7 mils rundan, fick sitta och parera vinden hela tiden då den kom från sidan. Vilket den gjorde stor del av rundan då det var västlig vind. Men det är ju bara så underbart att få cykla ute trots vindarna. Riktigt vårväder med sol och 7-8 grader varmt. Fast hann ju få på mig lite regn och hagel under turen, fast det var ju bara uppfriskande.
Här väntar en sträcka med medvind
Allt gick bra i cirka 6 mil sedan tog vattnet slut och med det orken Hade nog laddat lite dåligt med ungspannkaka skulle nog behövt något mera eller en medhavd banan hade räddat situationen. Fick bli att plåga sig sista biten hem och det gick ju det med även om jag kände mig ovanligt klen. Väggen!
Här fortfarande stark och pigg!?
Får skylla på den utdragna magsjukan som hindrat mig från att träna i nästan 1 vecka. Men nu är det nya tider och dags att komma i fas med planeringen igen. Men det kändes ganska bra ändå och benen svarade helt okej på igång dragen och de korta intervallerna jag provade på.
Tussilago
Naturspaning: Tussilago i dikeskanten. Tranor i hundratals. Ett dussin rådjur. Glada, duvhök och några ormvråkar. Stare, vipa, strandskata och gröngöling var en del av de arter som jag hann se idag. Även en ganska stor skalbagge tog sig över vägen framför mig. Spanade efter sädesärlan men det stod inte att finna.

Kommentarer