Snö ute= cykla inne

Det fick bli basement gym idag då det kommit över 20 cm blötsnö det senaste dygnet och nu har det frusit på under natten så det är isgata ute. Valde en bekant video på Youtube, 90 minuter med CTX. Brukar ju tycka 90 minuter är bra länge men idag efter 4 timmars passet i helgen så var det ju nästan över innan jag hade börjat. 😉
Efter de 3 backintervallerna i passet
Gick bra även om jag blev lite bekväm ibland och fick säga åt mig att ta i lite, men på det stora hela så flöt det på fint och var rejält jobbigt. Precis som det ska vara. Hade mest ont i armarna efter gårdagens blötsnöskottning. Kommer troligen känna av benen i morgon men det får vi ta då.
En större skärm kanske?
Efter de 3 backintervallerna var jag ganska mosad i benen men efter den lite längre vilan där så kunde jag klara mig igenom hela passet riktigt bra idag. Tror nästa pass får bli lite ettor för det var länge sedan nu.
Hjärtverksamheten under passet
Har nu bokat hotell till träningslägret för mig och Niklas det blev i Oskarshamn och jag har redan börjat titta på lite olika rutter som kan tänkas bli bra de 2 dagarna vi är där och trampar. Ska bli kul med lite nya vägar och vyer. Fast det är inte fören i april så det blir något att se fram emot. Om någon vet lite bra vägval i dessa trakter så tipsa oss gärna.

Kommentarer