En blåsig vårrunda

Efter att ha varit på jobbmöte så dressade jag om och gav mig ut i vårsolen på hojen. Det gick så lätt ut till Köpingsvik i medvinden. Fortsatte upp till Stacketorp där jag svängde in och körde lite tempo i dryga 3 km över till östrasidan. Sedan var det slut på medvinden och min kompis motvinden stod runt böjen och välkomnade mig.
Motvind och sol
Blev betydligt jobbigare sträcka ner till Bredsättra där jag svängde in och fick lite sidamed bort till Öjkroken. Sedan mera motvind ner till Köpingsvik och så avslutade jag med att svänga upp över Kolstad innan jag kom hem. Skönt att komma ut en sväng och få lite luft och sol.

Naturspaning: Havsörn vid Törneby och sedan en hel del rådjur ute och betade på fälten. Tranor och gäss i stora flockar. Ingen Sädesärla eller storspov än. Mycket vatten står i markerna vilket är bra för grundvattnet. Många blåsippor som står och förgyller markerna där de växer.

Kommentarer