Ute på tur, äntligen.

Lite mulet då jag trampade iväg men solen kämpade sig igenom bitvis och det var riktigt njutbart att känna solens strålar i ansiktet. Tog det lugnt och försiktigt för att känna efter hur kroppen skulle reagera efter feber, förkylning och nästan 2 veckors träningsuppehåll. Mycket löst grus ute på vägarna nu efter vintern så jag fick passa mig i vissa korsningar och kurvor. Gick lite trögt i början men efter Sättra så började det kännas ganska bra. Då jag fick medvind från Långlöt och upp till Egby så blev det riktigt angenämt att cykla.
Kort paus vid Himmelsberga

Cirka 5 grader varmt så skoöverdragen värmde skönt
Efter Egby och resten av vägen hem blev det lite motvind igen och då fick jag kämpa lite mer. Men det var en lycklig cyklist som kom hem och åt lunch. Skönt att förkylningen äntligen gett med sig så jag kan träna på igen.
Pulsen under dagens runda
Naturspaning: Hundratals vipor flög över åkrarna på östra sidan av ön. Glador och någon sorts mindre vadarfågel som jag inte kunde artbestämma då den var lite långt borta. Gäss och tranor plus lärkor fångade mina ögon in också. Blåsippor och snödroppar stod och väntade på solen i trädgårdar och mindre skogsdungar utmed vägen. Våren är här som det verkar.

Kommentarer