Snöskottning och sedan rekord

Hade yrt runt lite snö under natten så det blev att starta morgonen med lite snöskottning. Gillar att skotta man har en tydlig målbild och man ser genast resultatet. Så efter skottningen var klar så fick det bli en kopp kaffe och en smörgås.
Utsikt från Basementgym
Efter detta så var ju kroppen igång och jag gick ner i Basementgym för lite rodd. Det fick bli dom sedvanliga 4 km som jag brukar slita med. Det gick ovanligt bra idag, måste ha varit skottningen som värmt upp kroppen bra. För jag låg hela tiden under mina tidigare tider och det peppade mig att orka hela vägen med nästan samma tempo in i mål.
Ett nytt PB 
Helt plötsligt var jag ju inte långt ifrån nästa drömgräns. Bara några futtiga sekunder över 15 minuter, inte illa. En bra start på dagen helt enkelt. Nu ska jag bara jobba sedan blir det lite lång ledigt, ska bli härligt.

Kommentarer