Rekord

Gick och väntade på att jag skulle till jobbet och tänkte att jag kunde klämma in ett kort pass nere i Basementgym. Tänkte ta det lite lugnt och slog mig ner på roddmaskinen och körde igång i ett jämt tempo. Då jag passerade 1 km upptäckte jag till min förvåning att jag bara låg sekunder över 4 minuter. Då kom hornen fram och jag tänkte om det gått så lätt så kan jag jag ju öka lite och försöka slå nytt PB. över 4 km. Höjde tempot lite och låg på rätt sida av den tänkta tiden på nästa km passering. Ökade lite till och efter 3 km så var jag nästan säker på att jag skull slå mitt gamla rekord. 16:13 lödd rekordet och redan då hade jag siktat på 16 minuter utan att lyckas. Men idag kom jag under drömgränsen och hamnade till sist på 15:53. Nu blir det att sikta in sig på att komma under 15 minuter vilket kommer bli en riktig utmaning. Fast just nu känns det bra att ha klarat av dagens bedrift.
7 sekunder till godo till 16 minuter.
Efter rodden fick det bli 2 set med tabata, med hantlarna vilket jag nu i kväll känner av som en begynnande träningsvärk i armar och axlar. Härligt när det känns så här bra och man ser framsteg, är bra för motivationen. Håller fortfarande tummarna för lite utomhus cykling i helgen men det får vädret avgöra. Ska hinna med lite fixning av spinninghojen för att få till sittställningen lite bättre kanske får bli en ny sadel och pedaler. Får fixa positionen först så jag sitter mer som på racerhojen. Ska planera in ett VR17 möte med Niklas också så vi vet hur vi ska bo i juni.
Efter dagen träningspass
Snart 3 advent och sedan lucia och vips så är det jul. Tiden går fort nu, gäller hinna med att utan att ta på sig för mycket stress och annat onyttigt. Fast ikväll så njuter jag av minnet av dagens rekordslakt!

Kommentarer