Hjulafton med batteritorsk

Kom iväg i mörkret på julaftonsmorgon och märkte redan efter någon kilometer att det var dåligt med ström i batteriet till växlarna och vips så var det omöjligt att växla. Tur jag hade en ganska bra växel i så det blev att öva högkadens idag. Starka vindar svepte över ön och jag fick kämpa mig söder ut i motvinden. I gryningsljuset på Karums alvar kom det 4 havsörnar och lekte i vindarna runt mig och passerade ganska nära.
Gryningsljuset i Karum
Vägbanorna hade börjat torka upp bitvis och det blev en magnifik morgon när solen bröt igenom och lyste upp min väg.
Ljuset kommer så sakta
I runsten blev det så vackert när solen kom fram bakom mörka moln och jag kunde njuta av hur ljuset spelade över landskapet och känna den vinden slita och dra i mig och cykeln.
Så kom morgonsolen fram på Mejerivägen
Episkt vackert och sedan kom regnbågen som ett magiskt julväsen, fast regnbåge brukar ju betyda regn och så även nu, blev rejält blöt innan jag hade kommit igenom den första och värsta skuren.
Regnbåge bortom Lerkaka, Julen bjuder på variation i vädret.
Kämpade på för att hålla tempen uppe och det var väl bara fötterna som blev riktigt kalla idag med, innan jag kom hem för en skinksmörgås och lite varmt kaffe. En underbar hjulafton har tagit sin början. Vaderna fick jobba idag med den högre kadensen, vilket kändes då jag skulle upp för källartrappan efter duschen.

Naturspaning: 4 Havsörnar, Mängder med vråkar och sångsvan. Bara ett rådjur idag. Soluppgång och regnbåge, dagen kan väl knappt börja bättre. Jadå även tomten syntes till på dom Öländska vägarna.

Kommentarer