Vaknade med träningsvärk

Det fick bli att gå ner till hantlarna och spinninghojen i källaren igår kväll för att försöka hålla kroppen igång. Testade en ny tabatatimer på luren och inledde med hantlar. Körde 3 varv med tabatatimern så det blev 24 stycken 20 sekunders set, vilket kändes rejält på slutet. Skulle sedan avsluta med några lågkadens intervaller på spinning, hade planerat 5x3 minuter men fick känning i min vad redan på första intervallen men bet ihop och tog mig igenom men efter halva andra gjorde det för ont och jag fick avbryta. Måste ha fått någon sorts av bristning då jag ramlade härom dagen i frosthalkan. Hade ju känning då jag cyklade ute senast men då växlade jag bara till en lättare växel så avtog smärtan. Har sedan inte känt av det alls men det verkar ha legat kvar och ruvat. Avslutade med lite stretching innan duschen.
Nya strumpor testades också, sköna och behagligt svala
Vaknade idag med en härlig träningsvärk vilket var väntat då jag fusakt lite med överkroppsträningen den senaste tiden får bli att få till ett bra upplägg och följa det ordentligt. Har ju glömtbort eller förträngt mina rullskidor som jag brukar harva med denna period som verkligen ger träning till hela kroppen. Får bli att leta upp dessa i garaget och börja rulla lite på kvällarna istället för att fastna i tv-soffan.
Algot fotade mig under första intervallen
Även vågen pratar sitt tydliga språk, jag måste få till en bättre balans i vad jag äter och vad jag förbrukar för just nu så pekar vågen åt fel håll. Men annars känns det bra ändå efter förkylning och feber att jag inte tappat mer i kondition än jag gjorde. Nu blir det till att ha lite bättre disiplin på alla plan så kommer jag bli en starkare Henrik till nästa vår.
Den nya tabatatimern var ett lyft då den var mer tydlig och informativ, får bara kolla upp hur enkel den är att ställa in om man vill ha lite andra tider och repetitioner.

Kommentarer