Earlybird

Fick se soluppgången idag i början på turen. Kom iväg strax innan klockan 7, det var kyligt i luften men inte så blåsigt som det varit dagarna innan. Fick bli en tripp söderöver ner mot Runsten och Bäck. Jag hade en tid att passa då vi hade planerat för Skördefest utflykt under dagen. Frös lite om fingrarna i början, men när jag väl fick upp värmen så var det ingen fara. 
Solen tittar upp bakom skördefest installationen
Det var lite motvind och kroppen hade inte riktigt vaknat, så det gick lite på halvfart söderut. Lungt och stilla och knappt några bilar ute på vägarna vid denna tid. Passerade Sättra och Högtomta innan jag började vakna till ordentligt. Väl nere vid vändpunkten efter Bäck så blev det medvind och betydligt mer lättrampat. Det snurrade på rätt bra upp till Störlinge där jag möte 2 andra morgonpigga cyklister nere från Färjestaden motion. Vinkade och svängde av mot Sörby där jag möte 3 cyklister till, Håkan och hans sällskap som hade orkat sig ur sängen tidigt dom med. Hejade igen och svängde av över Köpingsvik. Ramsättravägen avverkades och nu hade omvärlden börjat komma i rörelse den med och det började bli en del trafik på vägen. Tog 136an från Köpingsvik ner till Borgholm och kunde gå in och få lite gott varmt kaffe och en smörgås på det. En bra start på denna dag och nu var jag redo för Skördefest.
Höstens färger har kommit
Naturspaning: Tranor och åter tranor på östra sidan plus en del rovfågel. Annars bara dom vanliga rådjuren och hararna. Det börjar bli kyligt men inte så farligt fast idag var det arm och knävärmare på. Hade även min väst vilket var skönt i dom skuggiga partierna eller där vinden var lite starkare. En underbar morgon och nästan 6 mil in på träningskontot.


Kommentarer