Test av backar

Har länge pratat om att prova backarna i Köpingsvik och idag blev det äntligen av. Först Klintabacken och sedan dom 2 snarlika backarna i Törnebysjömarksområdet. Båda ganska branta men korta, men det kan nog bli lite bra träning där. Fortsatte sedan upp till Alböke och in på vägen till Löt.
Varmt och skönt i solen
Lite motvind men tog det ganska soft över till östrasidan och svängde söderut mot Laxeby för att ta Laxebyvägen tillbaka till Köpingsvik. Med lite medvind och solen i ansiktet var det gudoligt att rulla ner till Laxebykrysset där jag svängde in och ökade tempot rejält för ett nytt PB på sträckan ner till Köpingsvik. Fick bra snurr på benen och kunde hålla tempot uppe nästan hela vägen men det räkte till ett nytt personbästa med ett snitt på 38,7 km/h på dom 5,9 km.
En bonde plöjer sin åker när jag sveper förbi
På trötta ben rullade jag genom Köpingsvik och sedan en liten backe upp på vägen över Kolstad. Rullade lungt och gjorde sedan ett försök på K.O.M. nerför Kolstadsbacken men benen var för klena idag så det får bli nya försök där. Kom hem och satt en stund på altanen innan jag kom in i duschen. En trevlig tur i ett underbart septemberväder här på Öland.

Naturspaning: 2 rådjur och massor av vipor. Årets största huggorm låg på asfalten och solade när jag rullade förbi på 20cm avstånd, brunton och tjock och fin. Flertalet vråkar och hökar ute och jagade efter mat. En cyklist vinkade vid mötet strax öster om Köpingsvik. Lite svalare i luften men skönt och friskt.


Kommentarer