Strava segment och finrull i september sol

Tog mig ut till Räpplinge och körde segmentet runt Tomteby men benen var inte riktigt igång så det fattades några sekunder för nytt rekord. Rullade sedan vidare mot Störlinge segmentet och gav allt jag hade på rakan och det visade sig räcka för att ta K.O.M. men en hel sekund tillgodo. Sedan blev det lugnt ett tag då jag styrde upp mot Löt och tog vägen över till Haglunda där jag svängde in på Gamla Järnvägsbanken ner till Unnestad. Därifrån ut till 136an vid Lundegård.
Majsfältet vid Melösaberg
Sedan blev det lite mera tempo genom Köpingsvik innan jag rullade hemåt för lite altanhäng i solen innan det blev dusch. Härligt väder och underbart hög luft idag, Kan det ha varit sista kortärms rundan för det ska ju bli väderomslag pratar de om. Hoppas inte för det är ju så skönt med lite mera värme och sol.

Naturspaning: Massor av olika rovfåglar syntes efter vägen idag. En grävling innan Egby och så några rådjur som sprang över vägen vid Mörby. 


Kommentarer