Sol(o) tur till Löttorp

Ännu en helt fantastisk september dag med temp över 25 grader och nästan ingen vind att tala om. Efter lite stök och plock här hemma så kom jag iväg på hojen med ny justerad pedalkloss. Den har inte känts helt ok och vred den någon mm för att få till en skönare komfort. Det blev bra och det var skönt att slippa ha det problemet ur världen. Turen gick norrut, upp till Södvik där jag tog in mot Persnäs sedan vidare över Trosnäs och Frönäs innan jag kom upp till 136 vid Gamleby. Det rullade på fint och jag kunde trycka på bra utan att benen sa ifrån bara en liten känning i insida lår.
Ensam på fina vägar norröver
Blev sedan 136an upp till Källa där jag tog gamla vägen upp till Hagaby. Sedan glasstopp vid Högbystoppet, satt och njöt i solen och det var nog närmare 30 grader där mot väggen. Sedan fortsatte turen ner till Ranstadvägen och svängde där in på cykelbanan tillbaka till Källa. Lövängsvägen ner till Stenninge. Nu var benen lite slitna men kämpade på i den svaga motvinden. Det blev 136an hela vägen hem och jag fick ta i sista biten efter Alböke då i en svag bris. Mina trötta ben ville inte åka så fort som min hjärna krävde men jag tycker nog viljan vann matchen denna gång.
Wikegårds camping
Trosnäs strandängar
Skönt att sitta ute och pusta en stund då jag kommit hem och fylla på kroppen med vatten.
Annars har det varit mycket punkteringar och annat strul med familjens vanliga cyklar så det har varit fullt upp med lagning och lappning.
Vägen upp till Frönäs
Jag och asfalten i september värmen
Naturspaning: Körde ikapp med en gök en bit längs 136an. Vipor och strandskator letar mat i åkrarna och än är svalorna kvar och utnyttjar den härliga värmen vi har här ännu. Vid Askelunda kom 2 havsörnar svepande på låg höjd och dom är verkligen stora när dom kommer nära även om det var minst 50 meter upp dom flög. Önskade mig värme i september men detta är ju nästan för bra, fast ska inte klaga utan njuta. Grattis Algot på 13 årsdagen.


Kommentarer