Hittade tre backar

Lite inspirerad av Håkan och hans inlägg på FB om hans backträning så blev det min tur att testa i dag och om det är något jag är dålig på så är det att cykla uppför. Fast man ska ju bli bättre på sånt man tränar på så det är väl bara att bita i det sura äpplet och upprepa detta tills det går bättre. Började i Borgehage sedan fick det bli Strandtorp och som avslut en runda ner vid Ekerum. Borgehage och Strandtrop är riktigt branta säkert en bit över 10% lutning i dom brantaste partierna. 400- 600 meter långa medan Ekerum är flackare men längre och kommer i 2 etapper.
Nere vid vattnet vid Ekerum
2 gånger upp i Borgehage, 3 gånger upp i Strandtorp och bara ner och vända i Ekerum. Jobbigt är bara förnamnet och låren sved så där härligt när man ligger på gränsen för nederlag. Behöver få upp lite bättre trampteknik i backarna märkte jag. Låter som en trasig blåsbälg när jag segar mig upp för dessa relativt små backar. Fast återhämtningen är ganska bra ändå, vilket får ses som något positivt.
Hojen i närbild
En bra träningsrunda inför söndag då jag slipper backar nästan helt men det kan ju bli en annan seg motståndare, vinden. Ska bli kul att cykla det klassiska motionsloppet Södra Ölandsrundan. Det är 48 gången det går, har nog kört det cirka 10 ggr. Hoppas på fint väder och lite lagom med vind.


Kommentarer