Test av nya bibsen

Fick paket här om dagen nya bibs och vattenflaskor och även ett par långfingervantar inför hösten. Provade en del av detta idag då jag cyklade ner runt Färjestaden och hem igen. En lite blåsig tur med skiftande väder och vindar. Soligt och fint då jag började men ner mot Glömminge så började det mulna på och vinden ökade betänkligt men regnet uteblev.
Alltid kul med nya prylar
Soligt igen då jag vände norrut och det var riktigt varmt och skönt. Sedan efter Glömminge men nu norr om så började det regna inte så mycket men hann se att dom nya Endura bibsen var rejält vatten repellerande vilket kan vara bra ifall höstens turer blir av det blötare slaget.
Soligt igen och nu blev det varmt och skönt
Ska väl hinna med en träningstur till innan det är Södra Ölandsrundan i helgen, 4/9 blir det 12 mil på södra delen av öland. Vilket ska bli kul efter något års frånvaro från min sida. Hoppas på bra väder med gynsamma vindar och starka ben. Var lite klåfingrig idag så rundan blev lite uppdelad på Strava men det blev strax över 6 mil in på träningskontot och benen var rejält trötta efter hög fart hem från Algutsrum. Inget skav av dom nya shortsen och vattenflaskorna var okej dom med. Fingervantarna vill jag inte prova än för jag vill hellre ha lite värme kvar här på ön ett bra tag till.


Kommentarer