Roondan TT

Gjorde ett försök att förbättra min tid på Lindbyrundan på cirka 21 km. Ett gammalt PB från 2013,  som jag aldrig riktigt har kommit under på dom försök jag gjort. Öppnade inte så hårt för jag vet att den tyngsta biten blir på Ramsättravägen, mycket pågrund av dåligt underlag och just idag även en hel del motvind. Det gick bra ut till Köpingsvik och när jag svängde in på Ramsättravägen så kändes det bra och jag kunde trycka på ganska bra men farten blev lidande av motvinden. Väl i Sörby så blev det sidvind och nu kämpade jag för att ta igen det jag tappat. Men nu var benen lite slitna och fartökningen blev väl inte riktigt det jag hade hoppats på.
Det gick lite trögt bitvis
Fast vid Räpplinge kyrka så fick jag lite ny energi och det kändes plötsligt lite lättare och jag tänkte att det kanske skulle kunna gå ändå. Fast då jag kommit hem och laddade upp till Strava så visade det sig att jag var hela en minut ifrån mitt rekord. Fast det var ju årets bästa snitt och näst bäste Roondan jag gjort så det var ju inte helt illa. Tror vinden var lite bättre då jag slog rekordet. Så jag kan nöjd och glad se på OS finalen i fotboll i kväll. Det får bli nya försök och hösten är förhoppningsvis lång och varm.
Trampade vatten bitvis
Naturspaning: En underbar augusti kväll med sol och vind. Hann inte se så mycket på rundan men det var några rådjur synliga och även en flock tranor.


Kommentarer