Med stela ben i morgonvinden

Det fick bli en morgontur för att se om benen kunde komma ur träningsvärken från gårdagskvällens joggingrunda med Algot. En snabb frukost och sedan rullade jag ut mot Köpingsvik strax efter klockan 7. Benen kändes väl så där och det gick ju lätt i medvinden ut till Ramsättravägen där motvinden kom som på beställning. Fast det var lite hatkärlek då benen protesterade men då jag närmade mig Sörby så hade dom slutat ömma så mycket och rundtrampet flöt på bra. Fick bli ett försök på Störlinge segmentet. Tog i för kung och fosterland på rakan och det kändes som om jag hade bra fart hela vägen fram denna gång utan att vika ner mig dom sista 10 meterna.
Strålande väder idag med, här i Bredsätra
Svängde sedan norrut igen och fick lite vind i ryggen. Flöt på bra upp till Bredsätra där jag svängde av mot Öjkroken. Väl framme i Öj så tog jag av österut mot Egby för att sedan ta norrut igen mot Laxeby. Blev Laxebyvägen ner till Köpingsvik Där jag möte dagens enda cyklist på en TT-hoj.
Skuggan var med i det soliga vädret.
Sedan blev det 136an hem och benen var trötta men träningsvärken var bort i alla fall tillfälligt. Gott med en koppkaffe och en smörgås efter en trevlig tur i den lite kyliga morgonen. Knappt 4 mil in på träningskontot. Dagens ända fadäs var när Kallegutaslamtömning körde ut med sin tankbil så jag fick panikbromsa. Plus att deras slang inte var helt tom när dom körde iväg utan det skvalade ner på asfalten bredvid mig och nästan stänkte ner mig och hojen. Dom kunde lätt ha väntat i några sekunder till så hade detta aldrig hänt. Fast om man förtränger detta så var det en härlig runda. Dessutom så blev det tangerat K.O.M. på Störlinge segmentet.

Naturspaning: Rådjur med kid. 2 glador och en örn. Svalorna börjar sitta på teletrådarna så tyvärr börjar sommaren gå mot sitt slut men jag hoppas på många fina veckor till med shorts och kortärmat.


Kommentarer