Varmt och skönt

Blev lite sovmorgon idag innan jag kom ut på hojen, fast kom iväg strax innan 8. Blev norrut i den svaga vinden som vred och vände sig lite efter behag. Så det var skiftande mot och medvind på rundan. 136an upp till Förakrysset sedan östra sidan i underbart skönt väder och nu med en helt tyst cykel då jag äntligen hittat missljudet som visade sig komma från vänster pedal. Så nu är båda servade och infettade och ljudlösa.
Nyservad pedal
Det gick bra och jag kom på att jag kunde ta en liten extra sväng ner till Kårehamn då det var ett tag sedan jag gjorde ett besök där nere vid hamnen. Sagt och gjort så svängde jag av ner mot Arbelunda och vidare ner mot Kårehamn. Östersjön glittrade så vakert mot mig när jag kom ner till hamnen och kunde blicka ut över vattnet.
Härlig motljusbild på hojen vid piren i Kårehamn
Gjorde sedan en liten attack mot mitt personbästa på segmentet upp till östravägen från hamnen men benen orkade inte riktigt hela vägen men jag blev skönt trött i låren. Fortsatte söderut och siktade på att svänga av vid Egby. Benen började nu bli lite sega men jag gnetade på och vid -köpingsvik tog jag vägen över Klinten till Borgholm för att slippa lite trafik och denna gången slapp jag även koutsläppet på Kolstadvägen. Kom hem efter knappa 6 mil och njöt en stund i skuggan innan jag masade mig in i duschen. Sedan blev det en dag på stranden som avslutades med god mat på uteservering i Borgholmshamn. En bra dag i hamnarnas tecken.
En underbar dag här på ön, varmt och skönt

Selfie vid bananstoppet
Naturspaning: Såg inga djuridag dom hade nog gömt sig i skuggan. Endast en örn och några hägrar noterades i skyn. Fast det underbara sommarvädret är ju njutbart utan djur. Fast det var ju en hel del små insekter som störde framfarten bitvis men inte så farligt.



Kommentarer