Solskensrunda

Det såg lite mörkt ut på himlen men det var ju varmt och skönt i luften. Så det fick bli en tur och jag siktade på 6-7 mil. Det rullade lätt ut mot Egby innan jag fick lite motvind ner mot Runsten. Mötte Tomas vid Tjusby, tror han var på väg till en fika på köpingsviks kondis. Benen kändes bra och det gick i motvinden och jag stannade i Lerkaka för en banan och lite utsikt över Östersjön och kvarnarna. Mycket turister ute idag men dom körde snällt och höll ut bra vilket alltid är trevligt.
Härliga vyer att spana ut över i Lerkaka
Trampade vidare och svängde in mot Bäck och nu blev det ju lite medvind vilket var skönt. Ett rasselljud störde mig stor del av rundan så det får bli lite felsökning nu efter duschen. Var svårt att lokalisera ljudet i vinden. Hoppas på bättre lycka i mekstället i garaget. Vid Sättra mötte jag Tomas igen då var han också på väg hem. Blev en bra runda på lite drygt 6 mil och snittet hamnade upp mot 31 km/h. Tog i lite extra på några segment som passerades och det blev en del nya PB så det känns bra. Första gången på Sättravägen efter dom la på ny beläggning och den var helt okej om än lite studsig bitvis.
Bra bromskraft i dom nya klossarna
Gott med lunch och lite solstol innan jag masade mig in i duschen.

Naturspaning: 2 snokar ringlade över vägen. En havsörn passerade Lerkaka då jag satt där och åt min banan. Några rådjur och en räv som sprang på en åker vid Kvisttorp.


Kommentarer