Punktering och sedan en underbar tur

Efter en dag med Samir och Viktor med barnen och lite marknad på det så blev kvällen upplagd för lite cykelmys i det härliga vädret. Valde en lite kortare tur med lite högre intensitet, så var planen. Blev en intervall innan pyspunkan gjorde sig till känna. Blev att stanna i ett dike strax öster om Haglunda. Var längesedan jag haft punka nu så det var väl dags helt enkelt. Det gick lätt att skifta slang och få på däcket igen men sedan strulade pumpen eller rättare sagt så strulade jag då jag glömt hur den skulle täta mot ventilen. Fast när jag fick ordning på det gick det galant att få upp ett dugligt tryck för att fortsätta färden.
Strax färdigt för att pumpas upp
Roligast på turen var när jag står i diket och en bil passerar och en kille hänger sig ut från bilrutan och skrattar retsamt åt mig, underbart med sann glädje. När hjulet var monterat och pumpat trampade jag vidare mot Löt. Benen var pigga och det var perfekt temperatur i luften när jag svängde in i motvinden vid Löt för fortsatt färd ner mot Egby. Underbart att cykla in i solnedgången på min färd tillbaka mot Köpingsvik.
Finare kan det knappt bli
Gjorde 2 intervaller till innan jag var hemma men nu var det inte samma tryck i påkarna längre. Men kopm hem rejält trött efter lite drygt 3 mil i för mig bra tempo med ett rullsnitt på 32 km/h.

Naturspaning: 2  rådjur som vä'nde i diket 2,5 meter ifrån mig gjorde mig lite mer alert en stund. Annars inte mycket djur men såg en Ängshög svepa fram över åkrarna i Egby trakten. Hösten är på väg för storspovarna har börjat flocka sig för flyt söderut.


Kommentarer

  1. du Samir, viktor och barnen bör skaffa www.abswheels.se/runflat/ !!!! slipper ni pumpa upp däcken ofta.Vet att de ska finnas för cyklar också men inte vart?

    Ha de super bra!!

    /Lojal läsare från mekonomens bilverkstad i Märsta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kolla upp det vid tillfälle, ha en bra sommar själv!

      Radera

Skicka en kommentar